Referat Ochrony Środowiska i Logistyki
- Utrzymanie właściwego stanu dróg, ulic, placów, terenów zielonych oraz nadzór nad utrzymaniem czystości terenów będących w administracji innych jednostek.
- Zapewnienie właściwego utrzymania dróg lokalnych, ulic, placów oraz drogowych obiektów inżynieryjnych, zwalczanie gołoledzi.
- Zapewnienie oświetlenia ulic i placów na terenie gminy.
- Zapewnienie oznakowania ulic i placów.
- Zapewnienie składowisk odpadów komunalnych oraz urządzeń do ich unieszkodliwiania.
- Zapewnienie budowy i utrzymania szaletów publicznych na terenie miasta.
- Zapewnienie korzystania z przyrody żywej poprzez tworzenie terenów zieleni miejskiej, wydzielanie terenów na cele wypoczynkowe oraz podejmowanie działań na rzecz budowy i utrzymania zieleni, parków, skwerów i ochrony lasów komunalnych.
- Wnioskowanie w sprawie podejmowania budowy, modernizacji i remontów dróg lokalnych, ulic, placów i drogowych obiektów inżynieryjnych.
- Prowadzenie ewidencji stanu dróg, ulic, placów i obiektów inżynieryjnych oraz działanie w celu zapewnienia środków finansowych na ich utrzymanie i konserwacje.
- Inicjowanie i wspieranie czynów społecznych.
- Dokonywanie analiz i ocen potrzeb mieszkaniowych i organizowanie warunków ich zaspokajania.
- Współdziałanie z administracjami budynków mieszkalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów prawa lokalowego.
- Wnioskowanie o wysokości czynszów i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe, kaucji mieszkaniowych.
- Dokonywanie ocen utrzymania zasobów mieszkaniowych we właściwym stanie technicznym i sanitarno-porządkowym.
- Koordynacja działalności gospodarki mieszkaniowej w zakresie eksploatacji i remontów.
- Sprawowanie zarządu budynkiem Urzędu Miejskiego oraz zapewnienie utrzymania porządku, czystości i bezpieczeństwa w budynku i wokół niego.
- Zapewnienie prawidłowych warunków pracy, BHP i P.POŻ. w Urzędzie.
- Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz produkcji rolnej i łowiectwa.
- Współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizowaniu profilaktyki weterynaryjnej.
- Sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa, współdziałanie z dzierżawcami lub zarządcami obwodów łowieckich w zagospodarowaniu łowieckich obszarów gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zalesieniu.
- Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na choroby zakaźne.
- Prowadzenie nadzoru nad prawidłowością kontraktacji upraw maku i konopi.
- Sprawy związane z zarządzaniem i utrzymaniem cmentarzy komunalnych i wojennych.
- Sprawy wynikające z ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska.
- Prowadzenie spraw związanych z posiadaniem psów.
- Wykonywanie prac związanych z melioracją gruntów.
- Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną w ścisłym współdziałaniu z administracją rządową.
- Prowadzenie spraw związanych z nakazywaniem wykonywania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniami lub zabranianiem wprowadzenia ścieków do wody nienależycie oczyszczonych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z wymierzaniem kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów.
- Kontrola wykorzystania gruntów zgodnie z ich przeznaczeniem oraz wnioskowanie o wyłączenie ich z produkcji rolnej.
- Prowadzenie spraw rekultywacji gruntów, które utraciły przydatność do produkcji rolnej.
- Koordynowanie i nadzór grupowego zarządu wspólnotami gruntowymi i mieniem gminnym.
Wnioski
Pełnomocnictwo Urzędowe do potrzeb osób Głuchych i niedosłyszących |
Karty informacyjne
Kierownik Referatu:
Anna Szkup
ul. Jana Zamoyskiego 59,
23-300 Janów Lubelski
Pokój 3.
tel.: 15 872-43-15,
gospodarkakomunalna@janowlubelski.pl